با آغاز تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین و متعاقب آن اعمال تحریم های اروپایی علیه روسیه، برند اصلی کامیون سازی این کشور یعنی کاماز با بحران تولید مواجه شده است. از آنجا که بیشتر قطعات و دستگاه های این محصول وابسته به شرکت های اروپایی از جمله مرسدس بنز و ZF است، این شرکت با مشکل تامین و پشتیبانی خطوط تولید مواجه شده است.

جمهوری خلق چین نیز که این روزها جای پای خود را در دنیای کامیون قاطعانه محکم کرده است، توانسته است از این فرصت به خوبی بهره برداری کند. ماه گذشته میلادی ( July 2022 ) برندهای چینی توانستند ۳۷٫۷ درصد بازار روسیه را از آن خود کنند و ۱۷۸۱ دستگاه کامیون به فروش برسانند. با توجه به پیش بینی ها احتمال می رود که چین به زودی به بازیگر اصلی بازار کامیون روسیه تبدیل شود که سالها کاماز در آن حکمرانی میکرد.

راه اندازی خطوط تولید، تامین خطوط تولید روسی و فروش مستقیم از جمله برنامه هایی است که در آینده بازار روسیه را سرشار از کامیون های چینی خواهد کرد.