دیپلم حمل و نقل در پیچ و خم اجرا

یکی از موضوعاتی که به کرات در مطالب نشریه به آن اشاره شده است ضرورت ایجاد نظام آموزشی رانندگی تجاری در سازمان آموزش و پرورش است و مزایای آن نیز به دفعات مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر داشتن مدرک سیکل از الزامات دریافت کارت هوشمند به شمار می‌رود و در صورتی که این الزام به دیپلم تغییر کند هیچ دوره آموزشی در مقطع دیپلم در مورد رانندگی تجاری وجود ندارد، در نتیجه آن رانندگان باید با در دست داشتن دیپلم رشته‌های غیرمرتبط درخواست صدور کارت هوشمند کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل سازمان توضیحاتی در مورد روند آموزش رانندگان در این سازمان ارائه کرد که در ادامه می آيد.

در سال 1385 پس از بررسی چندین فقره حادثه رانندگی و مشخص شدن ضعف آموزش در بخش حمل و نقل جاده ای، سازمان با هدف ارتقای مهارت شغلی و ایمنی جاده ای دوره های آموزشی برای رانندگان و سایر افراد بخش حمل و نقل جاده ای برگزار کرد و در ادامه آن سال 91 دستورالعمل فعلی آموزش به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

دوره های آموزشی رانندگان کامیون
دوره های آموزشی رانندگان کامیون

وی در ادامه افزود در دستورالعمل جدید مشکلاتی همچون غیرالزامی بودن گذراندن دوره ها، تنوع و پراکندگی آموزش، عدم وجود نظام آماری و … مورد بررسی مجدد قرار گرفته است و از تحولی اساسی برخوردار شده است.

از جمله اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش آموزش پیگیری ایجاد دیپلم حمل و نقل در سازمان آموزش و پرورش است، دوره های آموزشی این رشته برای مقطع هنرستان هم‌اکنون تدوین شده است و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

توضیح نشریه

به جاست که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تدوین دوره آموزشی رانندگی تجاری با صاحب نظران، اصحاب رسانه و رانندگان نیز تعامل داشته باشد.

مطالب مرتبط

ضرورت تدوین نظام آموزشی رانندگی حرفه‌ای

بررسی CLP و آموزش رانندگی کامیون در‌ آمریکا

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید