بررسی CLP و آموزش رانندگی کامیون در آمریکا

در مطالب گذشته مقدمات و شرایط آزمون گواهینامه CDL آمریکا معادل پایه یکم ایران را بررسی کردیم که می توانید اینجا و اینجا ببینید. در این مطلب به بررسی یکی از جدیدترین پیش نیازهای آن یعنی CLP می پردازیم، CLP یا COMMERCIAL LEARNER’S PERMIT را میتوان به عنوان مجوز کارآموزی رسمی ترجمه کرد که توسط اداره DMV هر ایالت صادر میشود.

از سال 2011 به بعد برای دریافت گواهینامه CDL آمریکا میبایستی نخست درخواست CLP داده شود، این مجوز در مدت اعتبار حداکثر 180 روزه صادر می شود و قابل تمدید است. برای دریافت آن تست کتبی گرفته می شود و پس از صدور آن تا حداقل14 روز نمی توانید به امتحان عملی CDL وارد شوید. با داشتن این مجوز و در صورت همراه داشتن یک راننده دارای CDL می توانید در جاده رانندگی کنید.

قوانین قضایی این مجوز مشابه CDL به اجرا گذاشته میشود و در صورت به بار آوردن خسارت مانند یک راننده دارای گواهینامه جریمه خواهید شد، اگر سن شما زیر 21 باشد نمی توانید خارج از ایالت رانندگی کنید. اگر قصد دریافت گواهینامه CDL با پشت نویسی خاصی را دارید ( به طور مثال تانکر یا مواد خطرناک ) بایستی با همان وسیله نقلیه و با راننده ای مجاز به رانندگی با آن وسیله نقلیه کار کنید. ( به طور مثال در تانکرهای نفتی مخزن تریلی هنگام کارآموزی باید خالی باشد )

یادگیری رانندگی کامیون در آمریکا توسط مدارس متعددی انجام می شود، اما بهترین مدارس آنهایی هستند که توسط شرکت های حمل و نقل اداره می شوند. برای ورود به این مدارس نخست از شما مصاحبه ای صورت می گیرد و پس از آموزشهای لازم و دریافت گواهینامه شانس استخدام در آن شرکت را نیز دارید،‌ همچنین مدارسی نیز هستند که با شرکت های حمل و نقل همکاری می کنند و یا مدارسی که هیچ ارتباطی با شرکت ها ندارند.

در نهایت هنگام آزمون شما بایستی کتاب راهنمای گواهینامه CDL که توسط اداره DMV هر ایالت منتشر می شود را به طور کامل مطالعه کنید تا از امتحان گواهینامه سربلند بیرون بیایید. کتاب راهنمای گواهینامه کتاب قطوری است که جزئیات کامل آزمون و سوالات در آن لحاظ شده است.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید