تمرکز بر انتخاب محصول

در این مطلب نقد مختصری خواهیم داشت بر نحوه انتخاب محصول در صنایع کامیون سازی ایران. چنانکه به سبد محصولات شرکتهای مختلف ایرانی در صنایع کامیون نگاهی بیندازید گاها با چند برند متعدد در سبد محصولات مواجه خواهید شد. به طور مثال ایران خودرودیزل در بخش کامیونت هیوندای را عرضه می کند اما در بخش سنگین با فوتون همکاری دارد. در حالی که کامیون های سبک برند فوتون توسط سایپا دیزل تولید می شوند اما در بخش سنگین به سراغ دانگ فنگ رفته است.

کشنده جدید فوتون گلکسی

چنین پراکندگی می تواند در کیفیت خدمات پس از فروش تاثیر منفی به سزایی بگذارد. از جمله این موارد گستردگی حجم کار شبکه فنی و تعمیرگاه است که بایستی با چندین موتور و گیربکس از شرکتهای مختلف کار کنند. این پراکندگی در مواردی که محصولات عرضه شده از کشورهای مختلف باشند تا حدودی قابل توجیه است اما در مقطعی که بخش اعظم تغذیه صنعت کامیون ایران متکی به چین است بهتر است شرکت های ایرانی کلیه سبد یک شرکت را در اختیار خود بگیرند.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید