قیمت اف هاش 500 در سال 1400

پیرو سوالات متعددی که کامیون داران محترم در مورد قیمت کشنده ولوو اف هاش 500 پرسیده بودید. در حال حاضر به دلیل تحریم های اقتصادی که از سوی ایالات متحده آمریکا و همچنین سازمان ملل علیه سیستم اقتصادی ایران وضع شده است عرضه رسمی کامیون ولوو در ایران انجام نمی شود. در نتیجه کامیون صفر و یا اصطلاحا خشک ولوو در بازار موجود نیست.

کشنده ولوو اف هاش 500
کشنده ولوو اف هاش 500

با اینحال برای اطلاع از قیمت های این محصول موارد ذیل را می توان در نظر داشت. در حال حاضر کشنده در حد صفر ولوو در بازارهای اروپایی قیمتهایی در محدوده 110 هزار یورو را دارد. چنانکه با ارز نیمایی محاسبه کنیم قیمت آن در اروپا مبلغی در محدوده 3 میلیارد تا 3میلیارد و 500 خواهد شد. در نتیجه قیمت یک کشنده صفر ولوو مانند اف هاش 500 در پایین ترین حالت، چنانکه در ایران مونتاژ شود. طبیعتا با محاسبه سایر هزینه های احتمالی در محدوده 4 تا 5 میلیارد تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است تلفظ صحیح نام این کشنده ولوو اف اچ 500 است که در زبان محاوره ایرانی به اف هاش تغییر یافته است. این کشنده سالهای گذشته توسط سایپا دیزل البته با امکانات کمتر نسبت به نمونه های خارجی در بازار ایران مونتاژ و عرضه شد. موتور قدرتمند ولوو، گیربکس های دستی اتوماتیک ای سیفت ولوو و امکانات ایمنی متعدد از جمله مواردی است که آن را نسبت به رقبا متمایز می کند.

به طور مثال سیستم تعلیق مستقل محور جلو، فرمان الکتروهیدرولیک و محور قپانی کشنده جفت امکاناتی هستند که رقبای ولوو در ایران فاقد آن هستند.

3 نظرات

  1. آقای باسواد همون اف هاش درسته، اول یادبگیر بعدنظربده، درزبان فرانسه حرفHرو هاش میگن درانگلیسی هم اچ نیسته، ایچ میگن، چه بگید اف ایچ چه بگید اف هاش هردو درسته، هربچه محصلی هم در ریاضی وجبر اینوH هاش میگه, به وای yهم میگن ایگرگ، بهAهم نمیگن ای میگن آ….. نمونش زیاده، برای زیادشدن اطلاعتون گفتم

    • ملاک و شاخص در نامگذاری سازنده اصلی است. اگر به فیلمهایی که توسط ولوو منتشر می شود دقت کنید تلفظ اف اچ یا اف ایچ را خواهید شنید. بله در زبانهای مختلف و در علوم مختلف به حرف H چیزهای بیشتری هم خواهند گفت.

  2. چرا خودرو کشنده گرانه

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید