براساس اعلام وزارت راه و به نقل از داریوش امانی معاون وزیر راه تاکنون از ۶۴۰۰ دستگاه کامیون وارداتی ثبت سفارش شده تنها ۶۰۰ دستگاه شماره گذاری شده اند. ایشان همچنین اضافه کردند که در حال حاضر از مجموع ۳۷۲ هزار کامیون فعال در جاده های کشور تعداد ۱۶۹ هزار دستگاه آن فرسوده تلقی می شوند. با وجود ارقام ارائه شده این نتیجه حاصل می شود که کمتر از نیم درصد کامیون های فرسوده جایگزین شده اند.

چنانکه همه کامیون های وارداتی ثبت سفارش شده پلاک شوند قریب به ۴ درصد کامیون های فرسوده جایگزین می شوند و این موضوع به خودی خود نشان دهنده گستره بازار کامیون های فرسوده در ایران است. برای اطلاعات بیشتر بازار کامیون های فرسوده در ایران را ببینید.
سلاام اخه دوست عزیزبرعکس گفتی ماشین ایرانی ۳ه سال کارکرده ایرانی برابرمیکنه با۱۰سال ماشین اروپای مردم ایران اونقدرگرفتارهستن که ماشین شب روزدرراه هست تابتونه زندگی شون بگزرانن کمک میخوان بکنین عوارض مالیات گمرکی هذف کنیدببینیدچقدردرمیادیه ماشین واسه راننده فقط دوزدان دلال دارن میدوزدن
سلام، شب و روز، یک سر خالی و بی نتیجه…
سلام،اتغاقاکامیون تو ایران خیلی بیشتر از اروپا کار دوندگی داره،درضمن شرایط جوی و آب و هوایی ایران هم و همچنین وضعیت راهها نیز باید در نظر گرفته شود،،اگر دلال حذف شود دولت مستقیما خودرو بدست فعال واقعی برسونه خیلی بهتر میشه،ممنون دوست عزیز