بررسی موتور کامنز ISF 3.8 بخش اول

موتور کامنز ISF 3.8 رفته رفته به پیشران مشترک همه کامیونت های چینی بازار ایران تبدیل شده است. کامیونت هایی همچون شیلر از بهمن دیزل، روور از آذهایتکس ، دایون از ثمین دیزل ، فوتون از سایپا دیزل و جک از آرین دیزل همگی با همین موتور در بازار عرضه می شوند. طبیعتا استفاده از موتور مشترک در بازار تحریم زده ایران مزایای متعددی از جمله دسترسی به قطعات و تعمیرات را در پی خواهد داشت.

موتور کامنز ISF 3.8 انواع کامیونت

چنانکه در بازار شاهد هستیم علاوه بر تعمیرگاه های مجاز بسیاری از تعمیرگاه های آزاد نیز توانایی تعمیر و سرویس این موتورها را بدست آورده اند. همچنین بسیاری از فروشگاه های لوازم یدکی در سطح کشور توانایی تامین قطعات این مدل موتور را فراهم کرده اند. اما در مقابل گزینه هایی همچون تنوع و تکثر دیگر در بازار کامیونت وجود ندارد که طبیعتا در شرایط فعلی کشور محلی از اعراب ندارند.

موتور کامنز ISF از جمله موتورهای اصلی کامنز است که در چین به صورت مشترک با برندهای چینی متعدد تولید می شود و از ویژگیهای اصلی آن می توان به سبک وزن بودن و هزینه پایین استفاده اشاره کرد. این موتور به طور کلی با 3 قدرت 143 اسب بخار 156 اسب بخار و 170 اسب بخار عرضه می شود که در ایران نوع دوم آن با 156 اسب بخار استفاده بیشتری دارد. گشتاور تولید این موتور به ترتیب 450 نیوتن متر 500 و 600 نیوتن متر می باشد.

موتور ISF از 4 سیلندر خطی ، حجم 3.8 لیتر، وزن خشک 280 کیلوگرم و سیستم سوخت رسانی کامن ریل بهره میبرد.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید