سه سازنده بزرگ کامیون در اروپا تصمیم به ایجاد و توسعه شبکه شارژ برقی کامیون و اتوبوس گرفته اند. گروه های دایملر ، ولوو و Traton طی امضای موافقتنامه ای غیرالزام آور و در جهت انتقال اروپا به حمل و نقل دوستدار محیط زیست تصمیم به ایجاد شبکه شارژ برقی گرفته اند. این تفاهم نامه در آینده منجر به تاسیس سازمان مشترکی خواهد شد که هر کدام از این شرکت ها سهمی برابر از آن را به خود اختصاص می دهند.

در حال حاضر حرکت عمده تولیدکنندگان کامیون در اروپا و همچنین آمریکای شمالی به سمت موتورهای برقی و همچنین موتورهای هیدروژنی است. مرسدس بنز با کامیون آکتروس ،ولوو به محصولاتی همچون FH و FM و گروه TRATON نیز با کامیون های اسکانیا و مان حضور جدی در این بخش دارند. کامیون های برقی عمدتا به دو دسته متکی به شارژ باتری و یا شارژ سلول سوختی متکی هستند. کامیون های متکی به شارژ باتری بایستی در فواصل مختلف توسط ایستگاه های شارژ مجددا برای ایجاد حرکت شارژ شوند. اما کامیون های متکی به هیدروژن مانند کامیون های دیزلی در فواصل مختلف میبایستی سوختگیری هیدروژن داشته باشند.