نقدی بر فیلم کامیونی جاده یخ Ice Road 2021

فیلم جاده یخ یا Ice Road محصول سال 2021 به کارگردانی Jonathan Hensleigh است که با دریافت امتیاز 5.5 از کاربران سایت IMDB دارای رتبه پایینی از دیدگاه منتقدین فیلم است. داستان فیلم از انفجاری در معادن الماس شمال کانادا آغاز می شود، جایی که معدنچیان گرفتار آوار و مسدود شدن راه های خروج می شوند. در چنین شرایطی ، تنها راه رساندن لوازم مورد نیاز جهت امداد به معدنچیان گرفتار عبور تریلی های سنگین وزن از جاده یخی شمال کانادا در فصل گرم سال است.

فیلم کامیونی جاده یخ Ice Road ساخت سال 2021

فیلم با انفجاری در معدن الماس آغاز می شود و یک چهارم ابتدایی آن با یک درام واقع بینانه جذاب مواجه هستیم که بی شک چشم علاقمندان به کامیون را متمرکز خود می کند. اما در ادامه با یک فیلم ابرقهرمانی به شدت خیالی روبرو می شویم که بیننده را از تماشای ادامه فیلم منصرف می کند. این فضای خیالی و خالی بندی اغراق آمیز تقریبا تا انتهای فیلم ادامه پیدا می کند و در 5 دقیق انتهایی فیلم مجددا به حس و حال ابتدای فیلم بر میگردیم.

از نکات قابل اشاره در مورد این فیلم استفاده اغراق آمیز از کامیون های کنورث است که در طول فیلم به دفعات در مورد آنها صحبت می شود. در نتیجه به نظر می آید گروه کامیون سازی پک کار از اسپانسرهای اصلی این فیلم باشد. از اهداف ثانویه این فیلم نیز می توان به برجسته نشان دادن جایگاه رانندگان کامیون در بطن جامعه اشاره کرد که بر خلاف تلویزیون ایران آنها را انسانهایی فداکار و عاشق جامعه نه قاچاقچی مواد مخدر نشان می دهد.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید