کامیونت شیلر که بر حسب ظاهر از اتاق کامیونت های ایسوزو بهره می برد اما در زیر چهره یک کامیونت چینی محسوب می شود. این کامیونت از موتور مشهور و مطرح اکثر کامیونت ها چینی موجود در بازار یعنی موتور کامنز مدل ISF 3.8 بهره می برد. البته موتور شیلر برخلاف سایر موتورهای بازار دارای ۱۴۱ اسب بخار در مقابل ۱۵۱ اسب بخار سایرین است که با گشتاور ۴۴۰ نیوتن متری ارائه می شود. این موتور ۴ سیلندر ، ۱۶ سوپاپ ، دارای توربو شارژ و اینترکولر است و حجمی نزدیک به ۴ لیتر دارد.

گیربکس این کامیونت محصول برند چینی WLY مدل ۶G55 است که بر اساس ضرایب دنده از نوع اوردرایو محسوب می شود و ۶ دنده جلو عرضه می کند. گیربکس های اوردرایو نسبت به مدل های دایرکت درایو گزینه مناسب تری برای کاهش مصرف سوخت هستند. کلاج این کامیونت نیز از نوع تک صفحه ای خشک با عملکردی بادی روغنی ( هیدروپنوماتیک ) است.
تعلیق جلو و عقب از نوع فنر برگی است که با کمک های هیدرولیکی ترکیب می شود. فرمان هیدرولیک ، ترمز جلو و عقب بادی دیسکی ، سیستم ترمز ضدقفل یا ABS. ترمز دستی بادی، ترمز اگزوز ، لاستیک های تیوبلس با قطر ۱۷٫۵ اینچ و باک آلومینیومی ۱۷۰ لیتری از دیگر مشخصات فنی این کامیونت هستند.
سالار جاده است