قیمت کامیون های دست دوم اسکانیا در اروپا

با توجه به صدور مجوز واردات کامیون های دست دوم اروپایی به ایران توسط وزارت راه به منظور نوسازی کامیون های فرسوده !!! در این مطلب قیمت برخی از این کامیون ها در مبدا را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که قبلا در مطلبی عواقب چنین تصمیمی را به بحث گذاشتیم که می توانید اینجا ببینید.

در کشورهای اروپایی عمده شرکت های مادر طرح هایی در زمینه نوسازی و عرضه مجدد کامیون های کارکرده به اجرا می گذارند که عمدتا شامل بررسی های فنی، تعویض قطعات حیاتی و وارانتی می شود. چنین کامیون هایی نسبت به سایر کامیون های دست دوم موجود در نمایشگاه های اروپایی ارزش سرمایه گذاری بالاتری دارند.

از جمله این شرکت ها اسکانیاست. جستجویی که در پایگاه داده کامیون های اسکانیا داشتیم اساسا کامیون های پایین تر از یورو 6 در این طرح موجود نیست که طبیعتا شامل بازار ایران نمیشوند. با این حال قیمت چند نمونه از کامیون های کارکرده یورو 6 را در ادامه بررسی می کنیم تا با قیمت چنین کامیون هایی در مبدا آشنا شویم.

نخست از کامیون ساخت 2017 شروع می کنیم که نزدیک به 500 هزار کیلومتر طی مسیر کرده است و از استاندارد یورو 6 برخوردار است. این کامیون تک محور بوده و از موتور 450 اسب بخاری بهره می برد. قیمت این کامیون 45 هزار یورو ثبت شده است که با احتساب یورو 20 هزار تومانی چیزی معادل 900 میلیون تومان فقط در مبدا قیمت می شود.

در ادامه همین کامیون اما محصول سال 2019 با کیلومتر زیر 100 هزار را بررسی کردیم که با قیمت 78 هزار و 900 یورو عرضه شده است. در واقع چیزی معادل 1 میلیارد و 500 هزار تومان در مبدا خریداری خواهد شد.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید