بررسی کابین کامیون های داف CF , LF و XF بخش دوم

بخش اول این نوشته را می توانید اینجا ببینید. در این مطلب بخش دوم بررسی کابین کامیون های داف را میتوانید مشاهده کنید.

اگر بخواهیم داف XF از نوع Space Cab را با رقبایی همچون ولوو FH از نوع Globetrotter و داف XF از نوع Super Space Cab را با ولوو FH از نوع Globetrotter XL را فقط به لحاظ کابین مقایسه کنیم، داف XF نوع Space Cab در مقایسه با ولوو FH نوع Globetrotter، حرفی برای گفتن ندارد و یک فرد با قد نرمال به هنگام ایستادن بر روی پالنی موتور با مشکل مواجه شده و سرش با سقف برخورد می کند.

مقایسه کابین داف XF با ولوو FH

اما داف XF نوع Super Space Cab، یک سر و گردن از ولوو FH نوع Globetrotter XL بالا تر است.

کابین داف XF Super Space در برابر کابین ولوو FH Globetrotter XL

جعبه های کنار کابین داف XF، از درون کابین قابلیت دسترسی داشته، ضمن اینکه درب جعبه های کنار کابین ولوو FH رو به بالا باز می شوند و دارای سیلندر فشرده هیدرولیکی می باشند، درب جعبه های کنار کابین داف XF رو به بغل باز شده و محفظه دسترسی به اشیاء درون جعبه کمی کوچک می باشد.

جعبه بغل کشنده داف XF

امروزه در دنیای کامیون سازی، ساختار اصلی پلتفرم کابین به صورت مشابه در بین کامیون ساز ها رایج می باشد و این تشابهات به راحتی برای شما خوانندگان قابل درک است، برای مثال، ساختار اصلی پلتفرم داف LF، ولوو FL و FE و رنو میدلام کاملأ مشابه می باشند و به لحاظ کلاس بندی کابین، داف CF با ولوو FM و داف XF با ولوو FH و امثال این ها، دارای یک سری پلتفرم های پایه و مشابه می باشند.

کمپانی داف به لحاظ حفظ اصول ارگونومیک در طراحی های خود پایبند است و کمتر نقصی را می توان در طراحی داخلی یا خارجی این سه رده کابین پیدا کرد؛ و هنگامی که به درون هر یک از این سه کابین می روید، دید بر روی نشان دهنده ها و آینه ها و دسترسی به کنترل کننده ها و حتی راحتی صندلی راننده کاملأ مناسب و در حد خوب است.

به درون کابین داف LF که می روید، متوجه می شوید که این کمپانی جهت بهینه سازی اقتصادی، داشبورد را به صورت یک تکه طراحی و ساخته است، در یک نگاه داشبورد داف CF و XF، داشبورد هایی کاملأ زیبا و کاربری هستند و کیفیت تهویه مطبوع در داف CF کمی بهتر است.

کابین خواب هر یک از این ها نیز با توجه به میزان استفاده از کابین در طول شبانه روز، دارای طول و عرض مناسبی از تختخواب ها می باشند.

داشبورد راننده کامیون داف
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید