بررسی کابین کامیون داف LF , CF و XF بخش اول

در دنیای امروز وقتی که به عملکرد کمپانی های کامیون ساز اروپایی دقت می کنید، متوجه می شوید که این شرکت ها، با توجه به نیاز روز بازار همسو شده و محصولات خود را نسبت به نوع کاربری و میزان استفاده از کابین در طول شبانه روز، به بازار ارائه می دهند، در این بین کمپانی داف که محصولات خود را در سه رده کابین CF, LF و XF روانه بازار می کند به چشم می خورد.

کامیون داف LF

در دو نوع کابین روز (Day Cab) و کابین به همراه جای خواب (Sleeper Cab) تولید می شود که نمونه کابین روز آن، برای کاربری های درون شهری و نمونه کابین به همراه جای خواب، که شامل یک تختخواب و فاقد جعبه کنار کابین است، مناسب برای مسافت های بین شهری یک روزه می باشد.

کابین کامیون های داف LF

کامیون داف CF

در سه نوع کابین روز (Day Cab)، کابین به همراه جای خواب (Sleeper Cab) و کابین حجیم (Space Cab) تولید می شود که نمونه کابین روز آن، برای کاربری های درون شهری و معدن، نمونه کابین به همراه جای خواب که این کابین دارای یک عدد جعبه کوچک در سمت راننده می باشد و پالنی روی موتور، ارتفاع بلندی دارد، برای مسافت های کوتاه بین شهری مناسب می باشد. این کابین به علت هماهنگی بیشتر با قوانین ADR، برای حمل تانکرهای سوخت یا مواد شیمیایی مناسب تر است. اما اگر خواهان فضای بیشتری در مسافت های کوتاه بین شهری می باشید و یا اگر قرار است دو نفر در این کابین استراحت کنند، کابین حجیم به علت وجود دو عدد تختخواب و سقفی بلند تر، گزینه ی مناسبی می باشد.

کابین های کامیون داف CF

کامیون داف XF

در دو نوع کابین حجیم (Space Cab) و کابین فوق العاده حجیم (Super Space Cab) تولید می شود که رده کابین XF، دارای دو عدد جعبه بزرگ در کنار کابین و ارتفاع پالنی روی موتور، کوتاه می باشد و هر دو کابین دارای دو عدد تختخواب می باشند. تنها تفاوت Space Cab XF با Super Space Cab XF، در ارتفاع سقف و ارتفاع ما بین تختخواب ها و سقف و حجم کمد های نگهداری اشیاء می باشد که در نوع Super Space Cab، سقف با ارتفاع 370 میلیمتر بیشتر؛ و 255 میلیمتر اختلاف ارتفاع بیشتر ما بین تختخواب پایین و بالا؛ و 80 میلیمتر اختلاف ارتفاع بیشتر ما بین تختخواب بالا و سقف و حجم بیشتر کمد های نگهدارنده اشیاء، آزادی عمل بیشتر و راحتی بیشتری را برای راننده و کمک راننده به ارمغان می آورد.

کابین های کامیون داف سری XF

بخش دوم این مطلب در روزهای آینده منتشر خواهد شد. برای مطالعه مطالب مرتبط کامیون داف را ببینید.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید