واردات کامیون های دست دوم اروپایی از 3 خرداد

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت نام کامیون های دست دوم اروپایی زیر 3 سال ساخت از 3 خرداد 1399 آغاز خواهد شد. شرکت های تولیدکننده کامیون داخلی، شرکت های حمل و نقل توانمند، شرکت های وارد کننده کامیون و مالکین کامیون های فرسوده واجدین شرایط برای ثبت نام هستند.

آگهی فروش کشنده رنو تی480
آگهی فروش کشنده رنو تی480

این کامیون های بایستی شرایط اعلامی از سوی وزارت راه را دارا باشند. به طور مثال 3 سال از ساخت آنها بیشتر نگذشته باشد. از خدمات پس از فروش برخوردار باشند و در کشورهای اروپایی یا کره جنوبی و ژاپن تولید شده باشند. این کامیون ها بایستی در 5 سال گذشته در کشور تولید یا عرضه شده باشند و میتوانند از انواع کشنده یا بارگیر ثابت انتخاب شوند.

مرحله اول مختص کامیون هایی است که ظرفیت آنها 18 تن یا بالاتر باشد.

برای اسقاط بایستی کامیونی معرفی شود که عمر آن بیش از 25 سال باشد و ظرفیت آن حداکثر 3 تن کمتر از کامیون وارداتی باشد. براین اساس ظرفیت کامیون های اسقاطی در مرحله اول می تواند حداقل 15 تن باشد.

به ازای اسقاط کامیون سود گمرکی کامیون وارداتی 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. در مرحله اول تولید کنندگان کامیون 1000 دستگاه ، شرکت های حمل و نقل 100 دستگاه ، واردکنندگان کامیون 50 دستگاه و مالکان کامیون 10 دستگاه می توانند وارد کنند.

ارز مورد نیاز برای واردات این گونه کامیون ها بایستی خارج از ایران تهیه شود و استفاده از ارزهای داخلی مجاز نیست.

ثبت نام در سایت rmto.ir انجام خواهد شد. موردی که در مورد کامیون های وارداتی بایستی مدنظر داشت استاندارد آلایندگی آنهاست. کامیون های زیر 3 سال ساخت اروپایی عمدتا یورو 6 هستند و طبیعتا با سوخت دیزل داخل ایران به مشکل برخواهند خورد. کاهش استاندارد آلایندگی با استفاده از تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری لازمه فعالیت این کامیون ها در ایران است.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید