مجوز ورود کامیون های با عمر زیر 3 سال

صدرالله بمانا مدیر نوسازی، توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل‌و نقل جاده‌ای در گفتگو با روابط عمومی وزارت راه اعلام کرد واردات كامیون‌های زیر سه سال ساخت نیازمند أخذ مجوزهای قانونی لازم است و تاكنون هیچ‌ گونه مجوزی برای واردات كامیون از محل بند قانونی اشاره شده صادر نشده است بنابراین هر گونه فراخوان پیش از موعد و بدون أخذ مجوزهای مربوطه، فاقد اعتبار است.

وی در ادامه افزود چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی مبادرت به ثبت‌نام این كامیون‌ها بدون اخذ مجوزهای قانونی لازم براساس شرایط مصوب کنند، باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند.

فروش کشنده رنو پریمیوم 460
فروش کشنده رنو پریمیوم 460

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند متقاضیان خرید این گونه کامیون ها باید منتظر اطلاع‌رسانی زمان آغاز اجرایی شدن طرح باشند و قبل ازهرگونه اقدام و ثبت‌نام، نسبت به اخذ و اطمینان از مجوزهای لازم از سوی واردكنندگان از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان توسعه تجارت و گمرك جمهوری اسلامی ایران آگاهی یافته و با هوشیاری لازم تصمیم گیری کنند.

مدیر نوسازی، توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل‌و‌نقل جاده‌ای بیان كرد: براساس ماده (۴) آیین‌نامه اجرایی یادشده، واردات هر یك دستگاه كامیون، منوط به اسقاط حداقل یك دستگاه كامیون فرسوده است كه از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نباید حداكثر سه تن از ظرفیت كامیون وارداتی كمتر باشد.

وی افزود: براساس ماده (۲) این آیین‌نامه، كامیون‌های وارداتی باید دارای شرایطی باشند از جمله این كه نباید بیش از سه سال از زمان ساخت آن گذشته باشد، از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو مصوب سال ۸۶ برخوردار باشند و همچنین از نظر ایمنی، كیفیت و آلایندگی‌های محیط‌زیست با استانداردهای روز و اجباری مورد تائید مراجع ذی‌ربط، انطباق داشته باشد؛ كه فرآیند صدور مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌بط در دست پیگیری و اقدام است.

کشنده جدید ماز یورو 6
کشنده جدید ماز یورو 6

گفتنی است، فرآیند انجام  كار و سایر موارد اجرایی حسب تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اطلاع عموم خواهد رسید. برای اطلاعات بیشتر نقدی بر واردات کامیون های دست دوم را ببینید

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید