نقدی بر عملکرد اعلان بار اینترنتی

در مطالب گذشته نشریه به طور مفصل شرایط حمل بار در ایران را مورد بررسی قرار دادیم و در نتیجه گیری ذکر شد که دخالت دولت در بخش حمل بار که نمود ظاهری آن تاسیس پایانه و سالن اعلان بار است مهمترین دلیل به وجود آمدن مشکلاتی همچون بهره وری پایین کامیون است. به تازگی با توجه به گسترش حمایت دولت از اعلان بار اینترنتی تصمیم گرفتیم باز متذکر شویم این روش ها جز اینکه مسکنی بر درد حمل بار ایران باشد منفعت دیگری ندارد. برای اطلاعات کامل تر لینک های زیر را ببینید ، به همین دلیل از تکرار برخی مطالب پرهیز میکنیم.

بررسی چرخه حمل بار ایران بخش اول

بررسی چرخه حمل بار ایران بخش دوم

بررسی چرخه حمل بار ایران بخش سوم

بررسی چرخه حمل بار ایران بخش چهارم

 

به تازگی غلامحسین دغاغله مدیر مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه با اذعان به این موضوع که وزارت راه به دنبال توسعه سالن های اعلان بار نیست از تلاش برای الکترونیکی شدن فضای حمل بار سخن گفته اند. اما ظاهرا مجموعه وزارت راه به این نکته توجه نمی کنند که سامانه های حمل بار اینترنتی نیز تفاوتی با سالن اعلان بار ندارند و در اصل موضوع هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

در روشهای الکترونیکی اخذ باز تنها کاغذ حذف شده است، اما ریشه های اصلی اخلال در بهره وری کامیون طبق نظر کارشناسی نشریه همچنان پابرجاست. در این میان نشریه سلطان جاده امیدوار است حداقل از این سامانه های اخذ بار الکترونیکی حمایت دولتی نشود تا رد پایی از دخالت دولت و وزارت راه در کاهش بهره وری کامیون دیده نشود!!!.

راننده کمرشکن ولوو
راننده کمرشکن ولوو
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید