بازارگاه الکترونیک کامیون

حسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از راه اندازی بازارگاه الکترونیک خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه هدف از راه اندازی این بازارگاه های الکترونیک حذف واسطه یا دلال های غیر ضروری و همزمان جلوگیری از یک سر خالی کار کردن کامیون است. در این مدل صاحب کالا بار خود را به بازارگاه معرفی می کند و راننده هایی که در سامانه ثبت نام کرده اند آمادگی خود را برای حمل آن بار اعلام می کنند. در ادامه طرفین مبلغی را به بازارگاه پرداخت می کنند.

بازارگاه های الکترونیک در واقع وب سایت هایی هستند که اطلاعات رانندگان و صاحبان کالا را ثبت می کنند و علاوه بر وبسایت از طریق اپلیکیشن تلفن همراه نیز فعالیت می کنند.

وی همچنین افزود میزان افزایش تعداد کامیون در طی دوره 10 ساله 1385 تا 1395 به میزان 200 درصد رشد داشته است این در حالی است که میزان بار در طی این دوره 10 ساله تنها 30 درصد رشد داشته است. برای اطلاعات بیشتر بررسی وضعیت حمل بار در ایران را ببینید.

پایانه بار بندرعباس
پایانه بار بندرعباس
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید