عرضه سیستم باتری دوگانه برای ولوو FH و FM

سیستم باتری دوگانه سابق براین در کشنده های اسکانیا استریم لاین مورد استفاده قرا می گرفت. اینجا را ببینید. به تازگی کامیون سازی ولوو نیز مشابه این روش را به عنوان آپشن در کامیون های سری FH و FM خود به کار  گرفته است. در کامیون های ولوو نیز مانند اسکانیا، دو باتری برای استارت و دو باتری برای سایر مصارف برقی کامیون به کار گرفته شده است. چون در مطلب اسکانیا شرح کامل آمده است در این مطلب شرح فنی منتشر نمی شود.

 

باتری دوگانه ولوو FH
باتری دوگانه ولوو FH

 

بنابر ادعای ولوو یک کامیون پارک شده در پارکینگ با موتور روشن می تواند هر ساعت 3 لیتر گازوئیل را مصرف کند، با استفاده از باتری های تکنولوژی ژل می توان مدت زمان بیشتری نسبت به باتری های سرب اسیدی سابق برق تامین کرد و این مورد می تواند برای استفاده کمتر از هرزگردی موتور مورد استفاده قرار بگیرد. با این روش راننده کامیون هیچ گاه نگران عدم استارت کامیون به دلیل دشارژ باتری های کامیون نخواهد بود.

 

پی نوشت :

در مطالب قبلی به عدم کپی مطالب و رعایت کپی رایت نشریه به کرات تاکید شده است. دلایل آن، اهداف نشریه و سایر موارد نیز به دفعات شرح داده شده است. با این حال هستند افرادی که همچنان مطالب را در کانال های تلگرام و سایت های خود کپی می کنند. چون می دانیم این سطور را برای کپی پیست حتما می خوانند لازم است یادآوری کنیم این افراد چون از نطفه خراب متولد شده اند تذکر کارساز نیست. نطفه خراب به فردی اطلاق می شود که حرامزاده است.  در مورد یکی از این نطفه های خراب @erfan_truck سرقت مطالب سلطان جاده اینقدر واجب بود که حتی توهین ( فحش ) ناموسی هم نتیجه نداشت!!!.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید