تصویب ارزیابی صلاحیت حرفه ای رانندگان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و به نقل از جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای. نظام ارزیابی صلاحیت حرفه‌اي رانندگان عمومی مبتنی بر سنجش و مهارت در هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح و كليات طرح تصويب شد.

وی اظهار داشت شرایط اخذ گواهینامه پایه  یک رانندگی در ایران بیانگر این است که فیلترینگ کارآمدی تا مرحله صدور گواهینامه پایه‌ یک وجود ندارد.

به گفته هدایتی بعد از جمع‌بندی، وزارت بهداشت، مرکز سلامت طب کار و  دانشگاه شهید بهشتی  با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام به تهیه مدل بومی نظام ارزیابی صلاحیت حرفه‌اي رانندگان کردند که  در یک افق ایده ال بر اساس مطالعات تطبیقی در کشورهای  مختلف قرار است گواهینامه  شرایط جسمی، روان‌شناختی، سنجش سلامت جسمی و روحی-روانی، گواهی   سلامت جسمی،  فراگیری دانش رانندگی، مهارت رانندگی و گواهینامه راننده حرفه‌ای از سوی متقاضی اخذ شود.

طبق جمع‌بندی قرار شد از حدود ۱۴۰ مرکز طب کار  موجود در کشور، نظام ارزیابی صلاحیت حرفه‌اي رانندگان عمومی مبتنی بر سنجش و مهارت  در نظام ارزیابی سلامت و کارت سلامت وزارت بهداشت متمرکز شود تا سیستم و ساختار جدیدی طراحی نشود.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید