مشخصات فنی کشنده اسکانیا R500

شرکت ماموت سال گذشته نخستین مدل 8 سیلندر را با نام اسکانیا R560 و آرایش تک محور به بازار این عرضه کرد. به تازگی نمونه ای از همین موتور با قدرت 500 اسب بخار  ، اتاق استریم لاین و نام اسکانیا r500 ارائه شده است که مشخصات فنی آن در ادامه میآید. لازم به ذکر است عرضه چنین موتورهای حجیم و پرقدرتی برای کشنده تک در مقایسه با موتورهای 11 و 13 لیتری فاقد ارزش اقتصادی برای مصرف کننده است و تنها زمینه برتری در گردنه ها را برای دارنده کامیون فراهم می کند. افزایش در هزینه نگهداری، استهلاک و مصرف سوخت مواردی هستند که در این بخش قابل توجه هستند.

موتور و گیربگس.

موتور هشت سیلندر خورجینی اسکانیا DC16. استاندارد آلایندگی یورو 5 و EEV ، قدرت موتور 500 اسب بخار. حداکثر گشتاور 2500 نیوتن متر در دورهای 1000 تا 1350 دور در دقیقه. حجم موتور 16 لیتر ، مجهز به سیستم پاشش ادبلو SCR. سیستم سوخت رسانی یونبت انژکتور.

گیربکس اسکانیا مدل GRS905R با 12 دنده جلو مجهز به اپتی کروز ( اتوماتیک دستی ). دارای روغن سردکن ، ریتاردر و 3 حالت تعویض دنده.

سایر مشخصات و تجهیزات.

ظرفیت مجاز تا 44 تن. وزن خالص 7.5 تن. تعلیق جلو پارابولیک و تعلیق عقب بادی. اتاق های لاین اسکانیا High Line دارای دو عدد تخت خواب. صندلی راننده و شاگرد بادی. جعبه بغل سمت راننده ، چراغ های جلو کریستالی.

بخاری درجا ، یخچال و فریزر. ترمز نگهدارنده تپه ، کروز کنترل. سیستم صوتی مجهز به مانیتور 5.5 اینچی. قابلیت اتصال تلفن همراه به رادیو ضبط. پیش گرمکن سوخت و ادبلو. آینه های گرم کن دار ، قفل مرکزی با ریموت کنترل.

کشنده اسکانیا R500
کشنده اسکانیا R500
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید