توقف تولید موتورهای 16 لیتری ولوو و ماک تیتان در آمریکا

روزهای گذشته خبری در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد که وقوع آن دور از انتظار نبود. بر اساس اطلاعات درز کرده از دستور ولوو به نمایندگی های فروش خود که به دست برخی رسانه‌های آمریکایی رسیده است این شرکت به دلیل عدم تقاضای بازار تولید موتورهای 16 لیتری را در آمریکا قطع کرده است. ( این خبر تاکنون به صورت رسمی توسط ولوو تأیید نشده است )

موتور ولوو بدون EGR
موتور ولوو بدون EGR

این گزارش همچنین قطع تولید موتور ماک MP10 را اعلام کرده است که بر پایه موتور 16 لیتری ولوو عرضه می شود. همچنین قطع تولید کشنده سنگین وزن ماک تیتان به دلیل توان مندی های موجود در سایر محصولات ماک همچون پیناکل و گرانیت از دیگر بخش‌های این گزارش است.

کشنده کمرشکن ماک تیتان
کشنده کمرشکن ماک تیتان

سلطان جاده پیش‌بینی می‌کند با وجود نزدیک شدن به احتراق کامل در موتورهای جدید و در دسترس بودن گشتاور کافی در دورهای پایین موتور حتی در دور سلو، موتورهای حجیم مانند 16 لیتر و همین‌طور موتورهای 8 سیلندر در سالهای آینده از دنیای کامیون حذف شوند.

چرا که گشتاور و قدرت مورد نیاز برای حمل بارهای سنگین در موتورهای 13 و حتی 11 لیتری نیز موجود است و استفاده از موتورهای بزرگ‌تر جز افزایش هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت عایدی برای مصرف کننده ندارد.

برای اطلاعات بیشتر ماک تیتان را ببینید.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید