روزهای گذشته خبر ورود و مونتاژ نسل جدید کامیون های رنو را اعلام کردیم که حاوی دو اتفاق برجسته بود. نخستین اتفاق را میتوان نزدیک شدن خطوط تولید کامیون در ایران به کامیون های روز دنیا برشمرد و بر این اساس میتوان امیدوار بود که کامیون های تولیدی در ایران همزمان در خطوط اصلی سازنده مادر نیز تولید میشوند هر چند که در مشخصات فنی خصوصا تکنولوژی آلایندگی موتور سطح پایینتری دارند.
امیدواریم مجموعه قانون گذاران و شرکت نفت نیز خود را به سطح تکنولوژی یورو ۶ اروپا نزدیک کنند تا کامیون ایرانی همزمان با سایر نقاط جهان پیشرفت و حرکت کند.
این اتفاق با مونتاژ نسل جدید کشنده ولوو FH در مجموعه سایپادیزل آغاز شد و امید است که سایر سازندگان همچون ایران خودرو دیزل نیز این مهم را در دستور کار قرار دهند. از مهمترین مزیتهای این امر آشنایی راننده کامیون ایرانی با تکنولوژی روز دنیای کامیون است، به یاد دارم در ابتدای دهه ۸۰ شمسی کامیون داران ما میبایستی از کامیون های فاقد استاندارد یورو به کامیون های یورو ۳ جهش کنند و طبیعتاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
موضوع دوم درج نام ایران در وبسایت رسمی یک شرکت کامیون ساز اروپایی است. نام بردن از ایران به عنوان یکی از مهمترین بازارهای کامیون جهان و اعتراف به جایگاه آن مطمئناً نتایج مثبتی برای جامعه کامیون داران ایرانی خصوصا در بخش آموزش و رسانه خواهد داشت.