مشخصات فنی کامیونت 6 تن فوسو

در مطالب گذشته حضور کامیونت فوسو در بازار کامیونت ایران بررسی شد. در این مطلب مشخصات فنی کامیونت 6 تن فوسو را خواهیم داشت که توسط شرکت مایان فولاد در بازار ایران عرضه شده است.

لازم به ذکر است که موتورهای فوسو از سال 2007 طی توافق نامه ای توسط فیات FPT تامین می شوند. گیربکس های کامیونت فوسو نیز عموما از برند زد اف هستند. موتور معرفی شده برای کامیونت های فوسو عرضه شده در ایران طبق منابع موجود در نشریه بر پایه موتور F1C ایویکو دیلی طراحی شده است.

همچنین آخرین طرح کامیونت فوسو کانتر مربوط به سال 2010 است و فیس لیفت آن سال 2016 رونمایی شد. در اسناد شرکت مایان مشخص نشده است آیا کامیونت های ایرانی با کابین جدید عرضه می شود یا کابین مرتبط با سال 2010.

همنچنین تلفظ صحیح نام این کامیونت کنتر Canter میباشد که نوعی از راه رفتن اسب را اشاره می کند. کامیونت کنتر نخستین بار سال 1963 میلادی رونمایی شدکامیونت های ایرانی بر پایه نسخه اروپایی عرضه می شوند.

موتور و گیربکس.

موتور 4P10  چهار سیلندر و حجم 3 لیتر با قدرت 150 اسب بخار. این موتور از تجهیزاتی همچون توربوشارژ اینترکولر و بازگردان گازهای خروجی EGR بهره می برد. همچنین فیلتر دوده یا DPF نیز به صورت استاندارد بر روی آن نصب شده است. استاندارد آلایندگی این کامیونت یورو 5 است اما در اسناد شرکت مایان نامی از مخزن ادبلو و سیستم SCR نیامده است.

گیربکس دستی مکانیکی 5 دنده ( در اسناد شرکت مایان اشاره شده است که گیربکس دارای اوردرایو است. هر چند در ایران تعریف درستی از اوردرایو رایج نیست اما نگارنده حدس می زند منظور اوردرایو بودن گیربکس است نه تجهیز آن به دستگاه های اضافی مانند اسپلیتر یا سبک سنگین )

سایر مشخصات

اتاق 3 نفره ، وزن ناخالص تا 7.5 تن. ( وزن قانونی 6 تن ) وزن خالص 2425 کیلوگرم ( بدون سرنشین و سوخت ، اشاره ای به اتاق بار نشده است )

باک سوخت 170 لیتری ،‌ دارای گرم کن سوخت. چراغ نور روز ، قفل مرکزی و ریموت. تاخوگراف ، گرم کن آینه ها.

ترمزها هیدرولیکی و دیسکی ، مجهز به ABS ضدقفل. ضد بکسباد و پایداری الکترونیکی. خفه کن ،‌ قفل دیفرانسیل.

کامیونت فوسو 6 تن
کامیونت فوسو 6 تن
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید