نحوه گرفتن عکس از کامیون برای انتشار در نشریه

یکی از اهداف نشریه سلطان جاده جمع آوری و عرضه اطلاعات دقیق کامیون های عرضه شده در ایران است و یکی از روش‌های جمع آوری این اطلاعات عکس کامیون است. افراد زیادی هستند که تمایل خود را برای ارسال عکس اعلام کرده‌اند و همچنین افرادی که به کامیون های خاص دسترسی دارند،‌ اما عکس‌های ارسالی عموما فاقد شرایط لازم هستند.

در ادامه مواردی را اشاره خواهیم کرد که یک عکس مناسب باید دارای این قابلیت‌ها باشد تا ارزش جمع آوری داشته و بتوان آن را منتشر کرد.

گرفتن عکس از پلاک مشخصات کامیون

پلاک مشخصات کامیون صفحه‌ای فلزی است که عموما درون چارچوب درب کامیون یا بر روی فضای داخلی درب کامیون نصب می شود،‌ این پلاک ها از آن جهت حائز اهمیت هستند که معمولاً مشخصات کامل کامیون را با خود به همراه دارند و مرجع مناسبی برای جمع آوری اطلاعات کامیون و آرشیو آن است. نمونه همین پلاک ها مختص موتور،‌ گیربکس و دیفرانسیل نیز تعبیه شده است که بر روی قطعات اشاره شده نصب شده است و اطلاعات کاملی از کامیون خواهد داد.

پلاک مشخصات کامیون
پلاک مشخصات کامیون

اطلاعات موجود در پلاک کامیون ها مسبب جمع آوری اطلاعات کاملی از کامیون می شود

گرفتن عکس از نمای بیرونی کامیون

فضای بیرونی کامیون را به 4 قسمت جلو، عقب و طرفین تقسیم کنید و حتی الامکان از هر 4 گوشه کامیون عکس بگیرید،‌ توجه کنید که تمام ابعاد کامیون درون کادر شما قرار گرفته باشد.

کشنده مایلر جفت 2628
کشنده مایلر جفت 2628

در عکس مایلر زاویه فرمان به بیرون سبب ایجاد رخ زیبایی از کامیون شده است

گرفتن عکس از درون کابین

درون کابین از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، نمای آمپرها، تونل موتور، تجهیزات داشبورد، تخت خواب‌ها و … مهمترین تجهیزاتی هستند که در گرفتن عکس باید به آن‌ها توجه شود.

داشبورد راننده کامیون کشنده مایلر
داشبورد راننده کامیون کشنده مایلر

گرفتن عکس هایی از تجهیزات درون کابین با تنظیم کادر

و مهمترین بخش تکنیک عکاسی است، لزوماً نباید از دوربین گران قیمت برای گرفتن عکس استفاده کنید. قرار گرفتن کامیون درون کادر، عدم وجود نور شدید آفتاب، عدم وجود خورشید در جلوی دوربین، عدم وجود سایه روی کامیون، خلوت بودن اطراف کامیون، محصور نبودن کامیون توسط موانعی همچون جدول و … می‌تواند در گرفتن عکس مناسب به شما کمک کند. ( بهترین موقعیت عکاسی زمانی است که خورشید دقیقاً در بالای سر شما قرار دارد و تابش آفتاب شدید نیست )

سگ کامیون های ماگ
سگ کامیون های ماگ

استفاده از امکان macro برای گرفتن از عکس از اشیا در فاصله نزدیک و ثبت وضوح بالا ( macro را در تنظیمات دوربین جستجو کنید و برای گرفتن عکس های از فاصله نزدیک به کار ببرید )

و اما آخرین نکته در گرفتن عکس موضوع رضایت مالک کامیون است، حتی الامکان از کامیون متعلق به خودتان عکس بگیرید. اگر تمایل به عکس برداری از کامیون فرد دیگری دارید حتماً اطلاعات کافی از نشریه و محل انتشار عکس‌ها به او بدهید تا دقیقاً بداند عکس برای چه موضوعی گرفته می‌شود و رضایت ایشان با اطلاع کامل باشد.

عکس‌های ارسالی که فاقد شرایط بالا باشند منتشر نمی شوند

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید