خاکریز عشق ( پاسداشت رانندگان رزمنده )

حمل و نقل آنقدر اهمیت حیاتی دارد که حتی در صحنه نبرد های نظامی نیز نقشی کلیدی ایفا می نماید، چه بسا مهم تر از نقشی که در صحنه های اقتصادی ملل بازی میکند، رانندگان تجاری نیز به عنوان مهره های اصلی صنعت حمل و نقل برای هر جامعه ای ارزشمندند. دفاع مقدس هشت ساله سرشار از دلاوری و غرورآفرینی برای هر ایرانی می باشد، رزمندگانی تا ابد ایستاده بر قله های ایثار و افتخار.

در میان اقشار مختلف جامعه این رانندگان تجاری کشور بودند که در سطح وسیعی درگیر جنگ شدند. نه تنها پرسنل راننده نیروهای مسلح کشور به همراه رانندگان ادارات مختلف، بلکه رانندگان کامیون ها و کشنده های شخصی نیز سهمی مهم و بزرگ در دفاع هشت ساله داشتند.

در سالهای دفاع مقدس، حرکت موثر سازمان گسترش و نوسازی صنایع در واردات کشنده های با کیفیت به ویژه از دو برند مرسدس بنز و ولوو و واگذاری سهل و آسان به رانندگان موجب شد تا از حیث جابجایی محموله های نظامی و تجاری کمبودی احساس نشود. شرکت رنا نیز یکی از فعالان عرصه واردات کامیون کشور بود.

در کنار دیگر شهدای گرانقدر، چه رانندگانی که هنگام ساختن خاکریز خون پاکشان بر بدنه فولادی لودرها ریخته نشد، چه کامیون هایی که سردی دست راننده و گرمی خون شان را حس نکرد، چه بزرگ مردانی که برای رساندن ملزومات به خط مقدم جان بر کف گرفتند و رفتند و

آیا اندیشیده ایم که چه اندازه از زندگی امروزمان را مدیون رانندگان کامیون و ماشین آلات سنگین هستیم؟ شایسته است در برخورد با این قشر تجدید نظر کنیم. قدردانی در برگزاری مراسم نیست بلکه تلاش در ساخت بنیادین فرهنگ در برابر جایگاه رانندگان می تواند ما را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

نکند که با خودمان فکر کنیم میراث مان تنها چند قطعه عکس، یک دنیا خاطره و یک پلاک است، از پهنای وسیع و بی پایان دشت قلب این مردان بزرگ ما وارث رشادت و شهامتیم. امیدوارم روزی اگر که رل کامیونی در دست می گیریم به مانند پدرانمان ما نیز به فرزندان خود ایستادگی را به میراث بگذاریم. وسیع بیندیشیم، نه اینکه هدف تنها قصد درآمد باشد.

خوشبختانه ناوگان نیروهای مسلح کشور بسیار قدرتمند و از برند های برتر دنیا تشکیل شده و مایه افتخار و اطمینان هر ایرانی می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که در نبردهای بزرگ، همه ی ناوگان جاده ای کشور درگیر خواهند بود بهتر است که نسبت به دنیای کامیون کشور با اهمیت و دقت نظر بیشتری نگاه کنیم. بگذاریم کیفیت خوب کامیون هایمان ضامن سالم و به موقع رسیدن محموله هایمان در مواقع حساس باشد.

فراموش نکنیم که در روزهای حساس دفاع مقدس، این کامیون های بنز مایلر و ولوو بودند که به خوبی از پس وظایف شان برآمدند. نکته برجسته یک کامیون نظامی، ساختار تمام چرخ محرک بودن آن All Wheel Drive است، این مسئولیت شرکت های کامیونی ما جهت تامین این گونه کامیون ها خواهد بود.

پیشنهاد می شود در شرکت های کامیونی کشور به مانند تولید کنندگان بزرگ این صنعت در دنیا بخش تولید کامیون های نظامی راه اندازی گردد، کامیون های آفرود و فوق سنگین نیز در همین کلاس می تواند تولید و نیاز کشور را تامین نماید.

در این بخش با توجه به اهمیت فراوان محصول تولیدی بهتر است از ابتدا با شرکای قدرتمند از حیث دانش وارد مذاکره و همکاری شویم، بخش تحقیق و توسعه پایدار نیز ضامن ادامه موفقیت آمیز این مسیر خواهد بود.

در خاتمه امیدواریم روزی را شاهد باشیم که هنگام عبور یک کامیون این را در ذهن بگذرانیم که بزرگ مردی با ترکش هایی از روزهای دفاع در ساق پاهایش پشت فرمان آن در حال خدمت به ما و کشورش می باشد. یک خداقوت چیز زیادی نیست.

رانندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس
رانندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید