جزئیات بیشتر از طرح نوسازی کامیون های فرسوده

در مطالب گذشته آغاز برنامه نوسازی کامیون های فرسوده به اطلاع همگان رسید، در این مطلب جزئیات بیشتری از این طرح را از زبان وزیر راه و شهرسازی و به نقل از پایگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر خواهیم کرد.

فاز اول این طرح شامل نوسازی کامیون های بالای 35 سال می شود که 65 هزار کامیون تخمین زده می شوند،‌ مدت اجرای این طرح 4 سال در نظر گرفته شده است. در مراحل بعدی با همکاری وزارت نفت تلاش می شود که سن ناوگان به استاندارد ایران 25 سال تمام کاهش پیدا کند.

در حال حاضر ظرفیت تولید کامیون در کشور 25 هزار دستگاه در سال است، تمام 13 تولید کننده کامیون در ایران با مشارکت شرکای خارجی آنها در این طرح شرکت خواهند کرد.

ظرف مدت 4 ماه آینده تحویل نخستین سری این کامیون ها آغاز خواهد شد و تا سال 1402 تمامی هزینه ها باید پرداخته و تسویه شود. ( با این حساب می توان دوره اقساط را بین 5 تا 7 سال تخمین زد )

از 65 هزار کامیون فرسوده بالای 35 سال 52 هزار دستگاه در حال حاضر بارنامه دریافت می کنند و فعال هستند و مابقی به احتمال زیاد یا در مسیرهای درون شهری فعالیت میکنند یا متوقف شده اند.

از اوایل سال 1396 طی بخش نامه ای فعالیت کامیون های با عمر بالای 35 سال به تدریج محدود خواهد شد تا مالکان تمایل به تعویض آن پیدا کنند.

در این طرح به هر کامیون نوسازی شده استاندارد همراه خروج یک کامیون فرسوده که پیمایش مناسب دارد در طول پنج سال یارانه تعلق می گیرد.

مطالب مرتبط

ثبت نام تعویض کامیون های فرسوده آغاز شد

نقدی بر طرح نوسازی کامیون های فرسوده

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید