اجباری بودن استاندارد یورو 5 برای کامیون های وارداتی

به گزارش ایسنا معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور اعلام کرد بر اساس مصوبه هیئت دولت کامیون های وارداتی بایستی از استاندارد یورو ۵ برخوردار باشند تا مجوز شماره گذاری دریافت کنند. همچنین کامیون های تولید داخل بایستی حداقل استاندارد یورو ۴ را برای شماره گذاری داشته باشند.

سیستم SCR ساخت کامنز
سیستم SCR ساخت کامنز

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان محیط زیست و به نقل از معاون سازمان محیط زیست کامیون های دیزلی برای شماره گذاری از ابتدای سال ۱۳۹۴ بایستی به فیلتر دوده مجهز باشند. ایشان در ادامه اظهار امیدواری کردند کامیون های دیزلی با استاندارد یورو ۵ از سال ۱۳۹۷ در ایران تولید شوند.

مطالب مرتبط

SCR یا EGR آینده از آن کدام است؟

کاهش آلاینده های اگزوز به روش SCR

دانستنی های ادبلو

3 نظرات

  1. سلام دوستان چرا کامیون وارداتی یورو ۵(اروپای)وکامیون داخلی یورو۴البته همیشه خودروداخلی چند قدم از تکنولژی روزدنیا جلوتر هست

    • سلام، مهمترین موضوع کیفیت گازوییل تولیدی و توانایی تولید گازوییل با کیفیت در ایران است که تعیین کننده نوع استاندارد سوخت مصرفی است.

  2. سلام ،آقایان که برا واردات کامیون خط وچوب خط کشیده ودم از یورو۵ میزنند چرا جلو واردات وتولید کامیونهای بی کیفیت چینی رو نمی گیرند که اصلا مشخص نیست که آیا همین۲یوروهم که میگن دارن واقعی هست یا نه اینها به فکر سودهای خودشون هستند باید ما به فکر خودمون باشیم وکامیون بی کیفیت خرید نکنیم خودمون رو با ترکیه مقایسه بکنیم واقعا باید برای خودمون متاسف بود که با خربد کامیون بی کیفیت چینی ارزش ایران وایرانی رو زیر سوال برد باید به خودآمد باید به عزت وغرور ایرانی احترام گذاشت واز ش حراست کرد،،،کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشته من،

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید