شهرت کامیون بنز در افغانستان

افغانستان کشوری احاطه شده توسط نام های بزرگی همچون چین و ایران است، این ویژگی افغانستان را به شاه راه اتصال شرق به غرب تبدیل می کند. به همین دلیل است که بخش مهمی از جاده ابریشم از افغانستان می گذرد و طبیعی است کامیون حضور چشمگیری در این سرزمین داشته باشد.

در دهه 60 جنبش جوانان هیپی از سرتاسر جهان مسافرت های زمینی گسترده ای را به شبه قاره هند برای رسیدن به معابد مذهبی آغاز کردند، در آن زمان کامیون های دست دوم بنز به قیمت 1000 دلار در آلمان به فروش می رسید و با مبلغی بیش از 5 هزار دلار در نپال فروخته می شد و این چنین بود که شهرت کامیون های بنز در افغانستان آغاز شد.

در فرهنگ افغانستان تزئینات پر زرق و برق و درخشان جای ویژه ای در میان رانندگان دارد که در ادامه عکس هایی از آن را می بینید. یکی از مهمترین کامیون های بنز کشنده سری NG 1735 می باشد که از موتور OM442 A با آرایش هشت سیلندر خورجینی بهره می برد، موتور این کشنده همان موتور کشنده های 2635 توربو دار بدون اینترکولر موجود در ایران است و از گیربکس 16 دنده بهره می برد.

رانندگان افغانی که با زبان فارسی آشنایی دارند می توانند عکس،‌گزارش و فیلم های خود را از دنیای کامیون افغانستان فعلی برای نشریه ارسال کنند.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید