آغاز ثبت نام تعویض کامیون های فرسوده به زودی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی : وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 127 هزار کامیون فرسوده با عمر بیش از 25 سال در ایران فعالیت می کنند و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند ثبت نام تعویض کامیون های فرسوده به زودی آغاز خواهد شد.

ایشان در برنامه زنده تلویزیونی بیان کردند که برای نوسازی ناوگان فرسوده در مرحله اول 65 هزار کامیون با مشارکت 13 شرکت کامیون سازی داخلی نوسازی می شوند، این شرکت ها کامیون های فرسوده را خریداری می کنند و متقاضیان به انتخاب خود یک کامیون را با شرایط اجاره به شرط تملیک و اقساطی انتخاب می کنند و بخشی از سود اقساط کامیون ها توسط وزارت راه پرداخته می شود.

ایشان افزودند این قرارداد به نفع مالکان دارای کامیون فرسوده است، این کامیون ها در هر 100 کیلومتر بین 56 تا 60 لیتر گازوییل مصرف می کنند در حالی که میزان استاندارد مصرف سوخت بین 30 تا 32 لیتر است.

ایشان همچنین افزودند که با تمامی لاینرهای کشتیرانی دنیا توافق کرده ایم که مستقیما در بنادر ایران پهلوگیری کنند که در حال حاضر 18 خط کشتیرانی مستقیما در ایران پهلوگیری می کنند و دیگر در کشورهای حاشیه خلیج فارس پهلوگیری انجام نمی شود.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید