به نظر می رسد با لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران خطوط تولید شرکت های عرضه کننده کامیون در ایران رونق دو چندانی بگیرد، اما بخش دیگر ماجرا قیمت های نجومی کامیون صفر و عدم توانایی مالی اکثریت جامعه کامیونداران ایران است. با این حال توسعه عبور و مرور کشتی های بزرگ به اسکله شهید رجایی می تواند تا حدودی خطوط تولید را از تولید صفر خارج کند.
آمار تفکیکی تولید کامیون در آذرماه ۱۳۹۴ به گزارش ایسنا :
تولید کامیون های زیر در آذرماه به صفر رسیده است :
تولید کامیون باری M1929 کارخانه ارس خودرو دیزل ( کامیون باری تک آمیکو )
کامیونت ۶ تن M6 کارخانه ارس خودرو دیزل
کامیون باری بنزتک L1924 کارخانه ایران خودرودیزل
کامیونت کاویان K375 کارخانه کاریزان خودرو ساوه
کامیونت کاویان K106GL کارخانه کاریزان خودرو قزوین
کشنده کاوه تک KT4 ، کشنده کاوه جفت ، کشنده البرز تک ، کشنده دانگ فنگ T375 جفت کارخانه سایپادیزل
کامیون باری دانگ فنگ T270 کارخانه سایپا دیزل
کمپرسی دانگ فنگ D375 کارخانه سایپادیزل