اکتروس SLT در برابر مان TGX بخش اول

حمل بارهای سنگین و ترافیکی از بخش‌هایی است که کامیون سازهای به نام قاره سبز و آمریکای شمالی به عنوان پیشگامان دنیای کامیون حضوری فعال در آن دارند. مرسدس بنز، ولوو، اسکانیا، مان، ماک، کنورث و وسترن استار نام هایی هستند که کلاس سنگین وزن را تعریف میکنند، در سری مطالب دسته سنگین وزن ها به معرفی اجمالی سنگین وزن های هر کشور خواهیم پرداخت. این مطلب کشنده اکتروس SLT را در برابر کشنده مان TGX قرار داده ایم، بخش اول این مطلب بررسی مقدماتی است و در بخش دوم مقایسه کامل تر  آنها انجام خواهد شد. 

از جمله نام هایی که در ایران با کامیون سنگین وزن خودش حضور بهم رسانده است مرسدس بنز است، کشنده های تیتان خریداری شده توسط وزارت دفاع و اندک نمونه‌های شخصی آن نمونه‌ای از این کامیون ها هستند. در حال حاضر مرسدس بنز تحت نام های آکتروس و آروکس توانایی حمل بارهایی تا 250 تن را به صورت پایه داراست، نهایت قدرت موتوری 625 اسب بخار، تنها گیربکس اتوماتیک 16 دنده دنیای کامیون، اکسل های توپی معروف بنز، آرایش محوری 4*8 برای آکتروس، 8*8 برای آروکس و سیستم توربو ریتاردر از مهمترین ویژگیهای سنگین وزن های بنز هستند. برای آشنایی بیشتر با آکتروس و آروکس اینجا، اینجا و اینجا را ببینید.

کشنده اکتروس SLT کمرشکن
کشنده اکتروس SLT کمرشکن

در سمت مقابل کامیون سازی مان با کشنده TGX حضور دارد، استفاده از موتور D38 شش سیلندر خطی به جای موتور D28 هشت سیلندر خورجینی از مهمترین مشخصه های این کامیون است. به نظر می‌رسد دوران موتورهای هشت سیلندر دیگر در نیای کامیون به سر رسیده است، موتور جدید شرکت مان از نهایت قدرت 640 اسب بخار بهره میبرد که میتوان آن را با گیربکس های اتوماتیک 12 دنده ZF ، مبدل گشتاور و آرایش محوری 4*8 ترکیب کرد. برای اطلاعات بیشتر از این کامیون اینجا و اینجا را ببینید.

کشنده مان TGX کمرشکن
کشنده مان TGX کمرشکن
error: مجاز به کپی کردن نمی باشید