آمار تولید کامیون مهرماه ۱۳۹۴

به گزارش خبرگزاری ایسنا :

تولید کامیون در کارخانه ارس خودرو دیزل تولیدکننده انواع کامیون و کشنده آمیکو در مهرماه امسال به صقر رسیده است، این شرکت سال گذشته در همین ماه ۲۱۷ دستگاه کامیون تولید کرده است.

تولید کامیون در کارخانه ایران خودرو دیزل تولیدکننده انواع کامیون و کشنده بنز و هوو مهرماه امسال ۱۰۴ دستگاه اعلام شده است که سال گذشته در همین ماه ۱۱۱ دستگاه تولید شده است.

تولید کامیون در کارخانه سایپا دیزل تولید کننده انواع کامیون ولوو و دانگ فنگ ۲۰۲ دستگاه در مهرماه اعلام شده است، سال گذشته در همین ماه ۵۰۵ دستگاه تولید شده است.

تولید کامیون در کاریزان خودرو دیزل تولید کننده انواع کامیون و کشنده دانگ فنگ ۴۰ دستگاه در مهر امسال اعلام شده است، سال گذشته در همین ماه ۱۴۴ دستگاه تولید شده است.

کارخانه بهمن دیزل تولید کننده انواع کامیون ایسوزو ۳۲۶ دستگاه کامیون در مهرماه امسال تولید کرده است، سال گذشته در همین ماه ۵۷۳ دستگاه کامیون تولید در شرکت بهمن دیزل تولید شده است.

کارخانه آذهایتکس تولید کننده انواع کامیون و کشنده کاماز در مهرماه امسال تولید کامیون نداشته است و سال گذشته در همین ماه ۱۰ دستگاه تولید کرده است.

در شرکت رایان فن گستردیزل نیز هیچ کامیونی در مهرماه امسال تولید نشده است و سال گذشته در همین ماه ۱۰ دستگاه کامیون در این شرکت تولید شده است.

کارخانه ماموت دیزل تولید کننده انواع کامیون اسکانیا نیز در مهرماه امسال هیچ تولیدی نداشته است و این در صورتی است که مهرماه سال گذشته ۱۲۹ دستگاه کامیون از خط تولید این شرکت گذشته است.

از مهمترین دلایل کاهش تولید در کارخانجات داخلی می توان به رکود بازار حمل بار اشاره کرد که طبیعتا با رفع تحریم های اقتصادی و گردش بهتر واردات و صادرات و در نتیجه آن رونق باربری می توان امیدوار بود که تقاضا برای خرید کامیون های جدید افزایش پیدا کند. نقش تسهیلات ارزان قیمت، عرضه کامیون های ارزان قیمت و کلاس متوسط اروپایی و همچنین افزایش راضی کننده کرایه حمل بار می تواند رونق مجدد را به خط تولید کامیون های داخلی برگرداند.

همچنین در گزارش فوق به آمار تولید کامیون در شرکت آریا دیزل ( تولید کننده کامیون رنو و c&c ) شرکت سیبا موتور ( تولید کننده کامیون و کشنده فاو ) شرکت مازیران ( تولید کننده کامیون و کشنده ماز ) اشاره ای نشده است.

در مطالب آینده در مورد کامیون های مناسب بازار فعلی ایران خواهیم نوشت.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید