پس از چندین سال رکود و کساد در بازار کامیون اروپا هم اینک روزهای بهتری برای فروش کامیون در اروپا از راه رسیده است، افزایش فعالیت باربری، ظرفیت جایگزینی کامیون های فرسوده و همچنین اعتماد مشتریان به استاندارد یورو ۶ از مهمترین عوامل بهبود میزان فروش کامیون در اروپا به شمار میرود. کامیون سازی اسکانیا توانسته است در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۵ سهم ۱۶٫۶ درصد از فروش کامیون در اروپا را از آن خود کند.
با این حال فروش اسکانیا در بازارهایی همچون روسیه، خاورمیانه و آمریکای جنوبی حال و روز خوشی ندارد، فروش کامیون در این مناطق به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی با کاهش روبرو بوده است. بهبود شرایط اقتصادی ناشی از لغو تحریم های اقتصادی نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل بهبود رشد فروش کامیون های اروپایی را در سال میلادی آینده باشد.