کامیونت فوسو تمام برقی

کامیونت های تمام برقی فوسو کانتر در سال 2010 رونمایی شدند و آزمایش های میدانی سالیانه خود را بدون هرگونه نقص و خرابی با موفقیت پشت سرگذاشتند، یکی از مهمترین میدان های آزمایش کامیون تمام برقی فوسو کانتر شهر ساحلی cascais پرتغال است. فعالیت بی صدای کامیونت در ساعات شب و آلودگی صفر آن مهمترین ویژگیهای کامیونت برقی فوسو است که در بخش جمع آوری زباله فعالیت می کند.

کامیونت فوسو کانتر برقی 6 تن
کامیونت فوسو کانتر برقی 6 تن

این کامیون از یک موتور برقی 110 کیلوواتی (150 اسب بخار ) بهره میبرد که می تواند گشتاور 650 نیوتن متری اش را از نخستین لحظات حرکت تحویل دهد، این کامیون از 4 باطری لیتیوم یون بهره میبرد که در صورت شارژ سریع میتواند در عرض 1 ساعت شارژ شود. باطری ها ظرفیت قابل توجه 40 کیلووات در ساعت را ارائه میکنند که میتواند برای طی مسافت 120 کیلومتر کافی به نظر برسد.

محفظه شارژ باطری به همراه قطع کن اضطراری
محفظه شارژ باطری به همراه قطع کن اضطراری

باطری های این کامیونت بسته به آمپر ارائه شده شارژر در بازه زمانی بین 14 تا 1 ساعت می توانند شارژ شوند، گیربکس این کامیون تک سرعته است و با توجه به ظرفیت 3 تنی آن وزن ناخالص 6 تن را ارائه می دهد. چنین کامیونت هایی برای مصارف شهری خصوصا در ساعات پایانی شب به سبب آلودگی و صدای صفر بسیار به صرفه هستند.

نمایش شارژ باطری در نمایشگر راننده
نمایش شارژ باطری در نمایشگر راننده

مطلب مرتبط با کامیونت فوسو را در لینک زیر ببینید :

بررسی فنی کامیونت فوسو کانتر یورو 6

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید