راه کارهای پیشگیری از حواس پرتی حین رانندگی

حواس پرتی در حین رانندگی یکی از عواملی است که سالانه هزاران نفر را به کام مرگ و صدمات جسمی زیان آور می کشاند، به همین مناسبت اتحادیه کامیون داران آمریکا پیشنهاداتی را برای رانندگان کامیون در نظر گرفته است که رعایت آنها حواس جمعی و دقت راننده در طول سفر را تضمین می کند. به گزارش اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در سال 2013 بیش از 3100 نفر در تصادفات مرتبط با حواس پرتی کشته شده اند و 424 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

بهتر است بدانید که :

نوشتن یا خواندن یک پیامک تلفن همراه به طور میانگین چشمان شما را به مدت 4٫5 ثانیه از جاده دور می کند، در سرعتی معادل 88 کیلومتر در ساعت این مانند طی محیط یک زمین فوتبال با چشم بسته می ماند. اگر در هنگام رانندگی پیام بنویسید، شانس اینکه در یک تصادف شرکت کنید 20 برابر به نسبت یک راننده حواس جمع افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی در اکثر ایالت های آمریکا ممنوع است.

چه باید کرد :

هنگام رانندگی دستانتان را از فرمان جدا نکنید و تمام حواستان به جاده باشد.

همه دستگاه های الکترونیکی مخصوصاْ تلفن همراه را هنگام رانندگی از خود دور کنید، چیزی مهم تر از سالم رسیدن به مقصد نیست.

برای سفر از قبل برنامه ریزی کنید و استفاده از دستگاه های ناوبری نباید ذهن شما را منحرف کند، بایستی تمام حواس شما بر روی علائم و تابلو های جاده متمرکز باشد.

کامیون ها نقاط کور بسیاری دارند، رانندگان خودروهای سواری نباید طولانی مدت در چنین مکانهایی باشند و همچنین رانندگان کامیون باید نسبت به این قضیه هشیار باشند. برای بررسی بیشتر نقاط کور اینجا و اینجا را ببینید.

اگر به عنوان مسافر، راننده کمکی و شاگرد همراه یک راننده هستید و حواس او پرت شده است با او صحبت کنید و به او هشدار دهید.

به خاطر داشته باشیم که ایمنی بزرگراه مسئولیت همگانی است و استفاده نکردن از تلفن همراه تضمین سلامتی را در حین رانندگی و هنگامه رسیدن به مقصد در پی خواهد داشت.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید