ورود ولوو FH16 با موتور 750 اسب بخاری به ایران

ولوو FH16 نمونه سنگین وزن کشنده های سری FH ولوو است که از موتورهای 16 لیتری ولوو بهره می برد و عموما برای مصارف سنگین وزن همچون کمرشکن و بوژی مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات گروه ولوو شامل برندهای ولوو و رنو را باید تنها کامیون هایی دانست که با آخرین طرح کابین خود در ایران حضور دارند، سابق براین طرح جدید کامیون های ولوو در ایران عرضه شد هر چند برخی امکانات جدید ولوو مانند تعلیق مستقل جلو، فرمان الکتروهیدرولیکی و … ضمیمه کامیون های ایرانی نبود.

( به نقل از سایپا نیوز ) به تازگی اما ولوو پرده از قوی ترین مدل کشنده خود FH16 در ایران داده است که برخلاف دوره های گذشته از قوی ترین موتور ولوو نمونه 750 اسب بخاری بهره می برد. این کشنده که در جریان نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد از موتور 6 سیلندر یورو 5 و گیربکس دستی اتوماتیک ای شیفت ولوو بهره می برد. تجهیز این گیربکس به تکنولوژی جدید دو دنده کرال در گیربکس موردی است که از اهمیت فوق العاده ای برای مصارف کمرشکن برخوردار است.

 

کشنده ولوو FH16 با قدرت 750 اسب بخار در ایران
کشنده ولوو FH16 با قدرت 750 اسب بخار در ایران

 

آرایش محوری جفت تا 6*10 و اکسل های توپی از دیگر امکاناتی است که در نمونه ایرانی عرضه خواهد شد. با توجه به ذخایز عظیم گازی ایران، به جاست که شرکت ولوو زمینه ورود موتورهای گازسوز را نیز به ایران فراهم کند. برای اطلاعات بیشتر ولوو FH16 و ولوو اف اچ گازسوز را ببینید.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید