اخبار حمل و نقل کالا مرداد 96

خبرهای ذیل از پایگاه خبری وزات راه و به نقل از شهرام آدم نژاد معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آمده است.

با اجرای قرارداد نصب و راه‌اندازی ۶۵ سامانه توزین درحرکت WIN به‌صورت صورت یکپارچه با بهره‌مندی از ۱۰۰ سامانه ۷۰ درصد محورهای شریانی کشور نظارت و کنترل می‌شود.

آدم نژاد با توجه به نبود اطلاعاتی از حمل‌ونقل مواد معدنی توسط ناوگان باری و تردد آن‌ها در سطح جاده‌های کشور تصریح کرد: از بیش از ۱۰۰۰ معدن بزرگ در کشور، مواد معدنی بدون مشخص شدن وزن آن‌ها بر روی کامیون‌ها بارگیری و روانه جاده‌ها می‌شوند. بنابراین برای رفع این مشکل با هماهنگی تمام معادن سراسر کشور سامانه‌های توزین سرعت‌ پایین (LOW SPEED) نصب خواهد شد.

وی افزود: در این رابطه با وزارت صنعت در حال دستیابی به تفاهمی هستیم تا مواد معدنی بارگیری شده بر روی ناوگان عمومی بدون توزین و مشخص شدن وزن آن حق ورود و تردد در جاده‌ها را نداشته باشند.

نصب و راه‌اندازی سامانه سپهتن در ناوگان مسافری به اتمام رسیده است و به‌زودی با حضور مسئولان کشوری و لشکری شاهد افتتاح آن خواهیم بود. در هفته‌های آینده در خصوص کامیون‌های حمل بار خطرناک نیز این پروژه انجام خواهد شد.

آدم نژاد از نصب حدود ۴۰۰ دوربین از ۶۰۰ دوربین تحت برنامه امسال تا این لحظه خبر داد و گفت: برای کاهش تخلفات رانندگی در محورهای برون‌شهری دو اقدام در دستور کار قرار دارد. اول اینکه تمام دوربین‌های تحت برنامه سال جاری به دوربین‌های ثبت میانگین سرعت عبور و مرور تبدیل شوند. به طوریکه  سال گذشته حدود ۱۵۰ دستگاه از دوربین‌ها به ثبت سرعت میانگین عبور و مرور در جاده‌ها مشغول بودند و امسال با همکاری پلیس‌راه قرار شد از قابلیت ثبت سرعت میانگین باقی دوربین‌ها نیز استفاده کنند.

در گام دوم نیز در نظر داریم با همکاری پلیس‌راه در راستای کاهش رفتار‌های پرخطر رانندگان و کنترل آن توسط سامانه‌های هوشمند ( کنترل خطوط حرکت خودروها ) را در آینده نزدیک عملیاتی کنیم.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید