خدمات تعمیرگاه های مجاز کامیون بخش دوم

در مطلب گذشته خلاصه‌ای از وضعیت خدمات پس از فروش کامیون در ایران منتشر شد که می‌توانید اینجا ببینید. در این مطلب به دو مورد اشاره خواهیم کرد که وجود آن برای مالک کامیون صرفه جویی در هزینه و زمان را به ارمغان می آورد.

یک از مواردی که باید پس از فروش کامیون به خریدار ارائه شود دسترسی به نرم افزارهای اصلی عیب یابی کامیون و همچنین کابل OBD است. نمونه‌ای از این خدمات را می‌توان در نمایشگرهای شرکت ولوو جستجو کرد که به راننده این امکان را میدهد بدون استفاده از نرم‌افزار خارجی بتواند عیوب ارائه شده توسط ECU کامیون را در بخش‌هایی همچون ترمز، موتور و گیربکس کامیون شناسایی کند.

دسترسی راننده به نرم‌افزار عیب یابی را باید به مثابه دفترچه راهنما و فیلم‌های آموزشی کامیون در نظر گرفت، آگاهی از عیوب کامیون توسط راننده یا مالک کامیون بدون مراجعه به تعمیرگاه می‌تواند زمینه کاهش اتلاف وقت را سبب شود و در بسیاری از موارد راننده خود می‌تواند رفع عیب کرده و بدون ایجاد ترافیک در شبکه نمایندگی های مجاز به مسیر خود ادامه دهد.

دومین موضوعی که در صدر شکایات رانندگان کامیون ایرانی قرار دارد عدم دسترسی سریع به قطعات اصلی کامیون است، راه اندازی وب سایت فروش آنلاین قطعات کامیون و ارسال پستی آن توسط شرکت عرضه کننده کامیون، کمترین کاری است که یک شرکت عرضه کننده کامیون بایستی برای مالک کامیون انجام دهد تا در کمترین زمان و به صورت آنلاین قطعه مورد نظر خود را به صورت پستی دریافت کند.

بسیاری از قطعات مانند تعویض آینه های بغل اساساً نیازی به مراجعه به تعمیرگاه مجاز ندارند و چنانکه راننده دسترسی به قطعات اصلی کامیون داشته باشد می‌تواند در کمترین زمان با رفع عیب به مسیر خود ادامه دهد.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید