ایران بازار اصلی اسکانیا در خاورمیانه

حضور اسکانیا در ایران به اوایل دهه 80 میلادی باز میگردد، زمانی که کامیون های سری 2 اسکانیا در حجم وسیعی وارد ایران شد. در سال 2009 ایران به عنوان هفتمین بازار کامیون های اسکانیا شناخته شد به طوری که 1339 کامیون در این سال در بازار ایران به فروش رسید.

بر اساس آمار اعلام شده توسط اسکانیا پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی سال گذشته 991 کامیون به ایران فروخته شده است که معادل 37 درصد بازار کامیون ایران تخمین زده می شود. (‌ سال 2016 ) با این حال اسکانیا سهم بازار خود از ایران را در حال حاضر 22 درصد عنوان می کند.

سال 2016 تعداد 792 اتوبوس اسکانیا نیز در بخش های شهری و جاده ای به ایران فروخته شد که معادل 65 درصد سهم بازار به صورت ترکیبی می باشد.

شرکت عقاب افشان با نیروی کار 1100 نفر از سال 2000 شریک اسکانیا در تولید و فروش اتوبوس های برند اسکانیا بوده است و شرکت ماموت دیزل نیز از سال 2008 اقدام به واردات و تولید کامیون های اسکانیا در ایران کرده است. قطعات کامیون های اسکانیا از سوئد و برزیل به مقصد ایران بارگیری می شوند و در کارخانه ماموت مونتاژ می شوند. ماموت نیز 520 نفر را برای امر فروش، تولید و سرویس کامیون های اسکانیا در استخدام خود دارد.

شب گذشته نخست وزیر سوئد به همراه هیئتی تجاری شامل اسکانیا وارد ایران شدند تا در فضای پسابرجام راه حل های خود را برای مسائلی همچون آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عرضه کنند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 4 شهر از 10 شهر آلوده جهان در ایران هستند و برنامه اسکانیا عرضه محصولاتی است که با کیفیت سوخت فعلی به کاهش آلودگی شهرها کمک کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر نسل جدید کابین استریم لاین اسکانیا و موتورهایی با استاندارد آلایندگی یورو 5 در ایران توسط ماموت دیزل عرضه می شوند. برای اطلاعات بیشتر اسکانیا r560 را ببینید.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید