خریداری سهام نویستار اینترنشنال توسط فولکس واگن

در مطالب گذشته از تمایل فولکس واگن به حضور در بازار کامیون های سنگین آمریکا گفتیم و اینکه این شرکت قصد دارد به رقیبی جدی برای ولوو و دایملر تبدیل شود. به تازگی این شرکت اعلام کرده است بخشی از سهام هلدینگ نویستار ( مالک برند کامیونی اینترناش ) را خریداری خواهد کرد و بدین وسیله ورود خود را به بازار کامیون و اتوبوس آمریکای شمالی اعلام کرده است.

قبل از این نیز موتورهای MaxxForce اینترناش بر پایه موتورهای مان طراحی می شدند، با این اوصاف زمینه حضور تکنولوژی پیشرفته زیرمجموعه های فولکس واگن مانند مان و اسکانیا در کامیون های اینترناش فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است موتورهای MaxxForce پس از تجهیز به مجموعه SCR ساخت کامنز به N13 تغییر نام دادند.

محصولات کامیون سازی فولکس واگن
محصولات کامیون سازی فولکس واگن

این همکاری که برای حداقل سه سال قطعی شده است شامل برنامه‌هایی برای انتقال تکنولوژی، مستقل ماندن نویستار به عنوان تولیدکننده کامیون و اتوبوس، نصب دو نفر توسط فولکس واگن در هیئت مدیره نویستار و سایر موارد می شود.

جزئيات بیشتری از این برنامه خصوصا اینکه تکلیف همکاری نویستار با کامنز چه می‌شود منتشر نشده است، پس از ناتوانی اینترناش در کسب استاندارد آلایندگی آمریکایی برای موتورهای 15 لیتری خودش از موتورهای 15 کامنز در کامیون های خودش بهره می برد.

مطالب مرتبط

نسل جدید کشنده اینترناش HX

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید