ولوو fh سریع ترین کامیون جهان

ولوو اشتیاق عجیبی به طراحی کامیون های سریع و پر قدرت دارد، آخرین قدرت نمایی ولوو مربوط می‌شود به کامیون شوالیه آهنی که بر پایه کشنده موفق FH طراحی شده است. جزئیات فنی این کامیون را در مطالب گذشته منتشر کردیم که می‌توانید اینجا ببینید، این کامیون در روزهای گذشته توانست رکورد سریعترین کامیون جهان را بشکند.

هر چند این رکورد در دوره های گذشته نیز در اختیار ولوو بوده است اما جا به جایی آن چیزی نیست که ولوو علاقه‌ای به آن نداشته باشد، برای شکستن رکورد سریعترین کامیون جهان تحت نظارت فدراسیون بین‌المللی اتومبیل FIA این کامیون می بایست دو مسیر رفت و برگشت 500 متری و 1000 متری را از توقف کامل طی کند تا سرعت نهایی کامیون در خط پایان و زمان آن به صورت میانگین محاسبه شود.

این کامیون در 1000 متر با میانگین سرعت 169 کیلومتر و 21.29 ثانیه و در 500 متر با میانگین سرعت 131 کیلومتر و زمان 13.71 ثانیه و رسیدن به سرعت 276 کیلومتر به کار خود پایان داد.

کشنده ولوو FH شوالیه آهنی
کشنده ولوو FH شوالیه آهنی

از مهمترین ویژگی‌های این کامیون باید به گیربکس استاندارد ای شیفت ولوو اشاره کرد که نشان دهنده توانایی‌های خارق العاده این گیربکس در تحمل شرایط سخت است. لازم به ذکر است عنوان قوی‌ترین کامیون جاده ای جهان نیز در اختیار کشنده ولوو FH16 با موتور 750 اسب بخاری است.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید