کشف کارتل کامیون سازان اروپایی توسط اتحادیه اروپا

در روزهای گذشته اتحادیه اروپا بزرگترین جریمه تاریخ خود را برای زیر پا گذاشتن قانون ضد تشکیل کارتل به اجرا گذاشت، بر اساس اطلاعیه کمیسیون اتحادیه اروپا 6 سازنده کامیون اروپایی شامل ولوو، رنو،‌ مان، داف، بنز و ایویکو در طول 14 سال گذشته در زمینه تعیین قیمت کامیون، زمان بندی رونمایی استاندارد های آلایندگی و انتقال هزینه‌های آن به مشتری با یکدیگر تبانی کرده اند.

کامیون سازی مان به دلیل فاش کردن وجود این کارتل از جریمه معاف شده است و نامی از اسکانیا نیز در میان جریمه شدگان نیست، بر این اساس شرکت دایملر مالک برند مرسدس بنز بیشتر از سایرین با مبلغی بیش از یک میلیارد دلار جریمه شده است و پس از آن داف 750 میلیون دلار، ولوو و رنو 670 میلیون دلار و ایویکو 494 میلیون دلار جریمه شده اند. ( اعداد رند شده‌اند )

خانم Margrethe Vestager مسئول رقابت در کمیسون اتحادیه اروپا گفت این شرکت ها در طول 14 سال گذشته به جای اینکه با یکدیگر رقابت کنند بر سر قیمت و انتقال هزینه‌های استاندارد آلایندگی اروپا به مشتری با یکدیگر توافق کرده‌اند و با این اقدام ما به همه کمپانی ها می فهمانیم که کارتل ها قابل قبول نیستند. این حکم اسکانیا را شامل نشده است اما تحقیقات بر روی رفتار این شرکت ادامه خواهد داشت.

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید