تولید گیربکس زد اف ZF در ایران

به گزارش گروه صنعتی ایران خودرو دیزل شرکت چرخشگر از شرکت های همکار در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل حق امتياز انحصاري توليد محصولات ZF آلمان را براي اولين بار در جهان كسب كرد، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده شرکت گيربکس‌ سازی ZF آلمان برای اولين بار در طول تاريخ فعاليت خود اجازه توليد محصولات خود را به يک کشور ديگر می دهد.

دكتر وفادار مدير عامل شرکت چرخشگر گفت بر اساس توافق‌ صورت گرفته برای اولين بار در دنيا توانستيم امتياز انحصاری توليد محصولات اين شرکت را اخذ کنيم، وفادار با اشاره به تکنولوژی به‌روز و انحصاری اين محصولات كه شامل گيربکس‌های فوق پيشرفته‌ اکولايف، اکوميت و اسپيت 4 برای استفاده در اتوبوس‌های شهری و کاميون‌هاست تاكيد كرد تيراژ اين محصولات متغير و به نياز بازار بستگی دارد اما شركت چرخشگر توليد 7500 دستگاه از اين محصولات را برنامه‌ ريزی و پيش‌ بينی كرده که اين ميزان توليد علاوه بر تامين نياز بازار داخل به بازارهای خارج از کشور نيز صادر خواهد شد.

مديرعامل شركت چرخشگر خرداد سال آينده را زمان شروع توليد اين محصولات دانست و گفت 6 مرحله برای توليد اين محصولات با سرمايه‌گذاری اندك به‌روزآوری شده و در فاز اول نيز 40 درصد توليدات بومی سازی خواهد شد. فرانک بوهکارت نماينده‌ تام‌الختيار شرکت ZF نيز اين همکاری را قدمی تاثيرگذار و روبه‌جلو در راستای افزايش سطح همکاری ها عنوان کرد و گفت محصولات جديدی که توسط شرکت چرخشگر به توليد خواهند رسيد از لحاظ کيفي با توليدات اين شرکت در کشور آلمان برابری می کند.

شركت ZF آلمان با بيش از صد سال فعاليت در زمينه‌ی توليد گيربکس‌های سبک و سنگين يکي از شرکت‌های پیشتاز جهان در اين زمينه است، اين شركت بيش از 30 سال است که با شرکت چرخشگر همکاری داشته و هم اکنون مالک 17 درصد از سهام اين شرکت است.

گیربکس اتوماتیک زداف ZF
گیربکس اتوماتیک زداف ZF

مطالب مرتبط

گیربکس Traxon از ZF با دوکلاج

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید