سخنی چند با خوانندگان به مناسبت صدور مجوز انتشار سلطان جاده

خوشبختانه پس از یک سال انتظار مجوز انتشار سلطان جاده در فضای وب صادر شد و این اتفاق می تواند زمینه تسهیل بسیاری از برنامه های زمین مانده نشریه مانند تبلیغات را فراهم کند. به همین مناسبت چندین مطلب لازم بود که با خوانندگان نشریه در میان گذاشته شود تا بتوانیم مسیر رشد نخستین نشریه اختصاصی کامیون به زبان فارسی را با قدرت ادامه دهیم.

همان طور که مطلع هستید از ابتدای سال جاری خواندن مطالب در ازای پرداخت حق اشتراک میسر می شود، مهمترین دلایل این کار در صفحه اشتراک شرح داده شده است. اما لازم بود توضیحات بیشتری نیز اضافه شود، در نظر داشته باشید سلطان جاده یک رسانه است و تلاش می کند به صورت حرفه ای در حیطه کامیون و جاده فعالیت کند و به هیچ عنوان بنگاه درآمدزایی یا تریبون شخصی نیست.

اما رسانه چیست؟ رسانه یعنی commercial motor که از سال 1905 میلادی در حوزه وسایل نقلیه فعالیت میکند و سردبیر آن یکی از اعضای هیئت داوری انتخاب کامیون سال اروپاست. چنین استمرار و جایگاهی بدون شک با حمایت خوانندگانی که این نشریه را خریداری می کنند و یا مشترک می شوند امکان پذیر شده است، اما چرا رانندگان با پرداخت اشتراک اشتراک چنین نشریاتی را حمایت می کنند؟

در مطالب چنین رسانه هایی نقاط ضعف کامیون ها به خوبی بازگو می شود و در نتیجه تاثیر مستقیم آن بر راننده و مالکان ناوگان خواهد بود، چشم تیزبین شرکتهای کامیون سازی هر هفته به مطالب این نشریات است تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند تا در بازار رقابت کم نیاورند، با این تفاسیر رسانه به صدای راننده تبدیل می شود که شرکتهای بزرگ میبایستی آن را حتما گوش کنند. به طور مثال تعبیه جعبه بغل و فضاهای اضافی بیشتر در برخی کامیون های وارداتی اسکانیا به ایران در سال 2008 نتیجه مطالبی بود که در وبلاگ سلطان جاده منتشر شد و مورد توجه نمایندگان اسکانیا در ایران قرار گرفت.

یکی دیگر از مزایای رسانه انتشار اخبار روز دنیای کامیون به خصوص اخبار درون ایران است، به تازگی کامیون های ولوو در ایران رونمایی شد بدون اینکه یک نشریه تخصصی در این مراسم حاضر باشد. شک نکنید اگر پشتوانه انبوهی از مشترکین را با خود داشتیم انگیزه مضاعفی در گردانندگان نشریه ایجاد می کرد و می توانستیم تدبیری بیندیشیم که در برنامه های این چنینی که در آینده رخ می دهد دیگر شاهد این اتفاق نباشیم و به جای مشاهده چندین عکس در خبرگزاریهای بی ربط به کامیون، اطلاعات کاملی از کامیون مورد نظر و برنامه عرضه آن در ایران منتشر کنیم.

رسانه صدای مخاطب است، مسلما سلطان جاده در ابتدای راه است و کم و کاستیهای بسیاری دارد. آزمایش فنی انواع کامیون، تهیه گزارش های میدانی از جاده، استخدام نویسندگان بیشتر در حوزه های مختلف دنیای کامیون، استخدام عکاس و بخش هایی است که جای خالی آن شدیدا احساس می شود. اما بسیاری از این کمبودها نتیجه عدم پشتوانه مالی است، لذا از همه کسانی که این مطلب را می خوانند خواهشمندیم ضمن پرداخت اشتراک سالیانه، با تبلیغ نشریه در محیط های کامیونی از جمله پایانه ها حمایت خودشان را کامل کنند.

خوشبختانه مبلغ اشتراک هم به گونه ای تنظیم شده است که جای هیچ اما و اگری ندارد، مبلغ دو هزار تومان!!! در هر ماه را مقایسه کنید با هزینه هایی که در طول یک ماه پرداخت می کنید… با پرداخت حق اشتراک ناچیز وجود یک رسانه را ترجیح می دهید و مزایای هر چند اندک آن را ؟؟؟ و یا با پس انداز این مبلغ عدم وجود رسانه و ارتباط سازنده بین عرضه کنندگان کامیون با راننده را ؟!؟

برای ارتباط بهتر و آسان تر با نشریه علاوه بر ایمیل msm1365 [ at ] gmail [ dot ]com و صفحه فیس بوک سلطان جاده، افرادی که از طریق موبایل علاقمند ارتباط با نشریه هستند می توانند شماره 09162719492 را در پیام رسان تلگرام اد کنند…

error: مجاز به کپی کردن نمی باشید